Wednesday, December 1, 2021

 


ඒක උනේ මෙහෙමයි.

අපි සිංහල මිනිස්සු.එතකොට අපි ලග තියෙන හොදම ගුණය මොකක්ද.ආ. සේරම සතියෙන් අමතක කරන එක නෙවෙයි.ඊට වඩා හොද එක.

අන්‍ අය ගැන සිතීම සහ උදව් කිරීම.ඕක සුද්දො හරියට කියනව.අපි එහෙමලු.සුද්දො කියන්නෙ පිස්සො ජාතියක් කියල මට හිතෙන්නෙ නැතුවමත් නෙවෙයි.

මොකක් උනත් ඒ ගුණේ මං ලග තියෙනව.මේ ලගදි කෙනෙක් ඇවිත් මං ලග දැවටෙනව.මට දිරෙව්වෙ නෑ ඒ දැවටිල්ල.දුන්න පාරක්.විසි වෙලා ගියා.ඔන්න ආයෙම ඇවිත් දැවටිල්ල.මේ දවස් වල රෑට සීතලයිලු.පැයකට දෙකකට ඉන්න තැනක් ඉල්ලනව.අන්න මගෙ අර ගුණේ ඉස්මතු උනා.නැත්නම් ඌ මගෙ ඒ ගුණේ ඉස්මතු කරව ගත්තා.

කොහොමින් කොහොම හරි නවාතැන් දුන්න කියමුකො.ඉත්තෑවගෙ ගෙට කැබැල්ලෑව රිංගත්තාහෙ මූගෙන් හරිම කරදරේ.දගලනවා ඇවිදිනවා එක එක කෝලම්.වරක් දෙවරක් වෝනින් කලා.ම්හූ.. එයා ආතල් එකේ මගෙ ආතල් කඩනව.

සිංහලය කියන්නෙ සිංහයන්ගෙ පැවතෙන්නෙ කියනව නෙහ්.කේන්ති යනව නෙහ්.ඉවසීමෙ සීමාවක් තියෙනව නෙහ්.එතකොට අර සිංහ ගති ඇවිත් පහරදෙන්න සූදානම.එහෙමද හිතුවෙ.නෑ බන්.සිංහයා කොඩියෙ උන්නට හැම තැනම ඉන්නෙ අලිනෙ.එතකොට අලියගෙ නහයට කටුස්සා රිංගුවාම අලියට උනදේ තමා උනේ.

අපි ඉතින් හොරෙන් ගෙට රිංගන්න එන එකාටත් කරන්නෙ වතුර ගහන එකනෙ.ඒක අපිට ඈත අතීතයේ ඉදන් එන සිරිතක්ය කියවනෙ.ආගන්තුකට ඒත් ගානක් නෑ.සබන් කෑල්ලක් තිබ්බනන් නාගන්න තිබ්බ කියපි.


ඉතින් කොහොමදැයි දන් වලදන්නේ.දැන් මේ යකා මගෙ යක්ශයාට වඩින්න කියල පාවඩ එලනව.දියමස් ගොඩ මස් තියල කුකුල් කරමලෙන් (මගෙන්ම තමා) ලේ ඩිංගකුත් දාල පිදේනි ගොටුවකුත් තියල. අවස්තාවාදීන් හැමවෙලේම වැඩ කරන්නෙ අනික් කෙනාව අවුස්සගෙන ප්‍රහාරයක් එල්ල කරයි කියන බලාපොරොත්තුවෙන්.අපි ඒකට අවස්තාව දුන්නොත් උන් ප්‍රීතියෙන් පිනා යනව.අපි කැමතිද එහෙම.සතුරෙක් නෙවෙයි මිතුරෙක් උනත් ප්‍රීතියෙන් ඉන්නවට අපි කැමතියැ.ඒව හදේ.හාවගෙ කනේ.

මොනා උනත් අපි ඒ කාලෙ ඉදන් (ඒ කාලෙ කිව්වෙ ඉංගිරිසි හෝඩිය ලංකාවට ආව කාලෙ, නැතුව අපි දන්නවැයි ඒ බී සී ඩී, කොස් ඇට සිබිඩී හැර) ඉවසීම කියන එක තිබ්බ.ඉවසීම කියන එක තිබ්බෙම යටිකූට්ටු ගේම් ගහන්න බලාපොරොත්තුවෙන්.සතුරා පුදුමකරවීමට.කැප්පෙටිපොළ මහ නිළමෙතුමත් අන්න ඒ ජාතිය තමා.ඉවසන් ඉදල ඉදල අවස්තාව ලැබුන ගමන් පැත්ත මාරුකරල දුන්න දොබෙන් යන්න.උගත් පාඩම් හා ප්‍රතිසංවිධානය ගැන තියෙන දැනුම නිසා මාත් අන්න ඒ චරිතෙ ආරූඪ කරගත්තා.දෝතිය වෙනුවට සරම ඇදගත්තා.

දැන් මං එන්න මේ පැන් බොන්න මේ පලතුරු කන්න කියාගෙන ඉන්නව.මගෙ හිත යටින් හිනා වෙනව.අරූ හිත උඩින්ම හිනා වෙනව.ඌ කනව මං සංග්‍රහ කරනව.ඌ බඩ පිනුම් කරණම් ගහනව මං අත්පුඩි ගහනව. හිරැ නැගෙයි ඈත අහසේ ඔබ නිදයි සුව යහනේ කියල මං මගේ යටිකූට්ටු ගේම දියත්කලා. දියත් කලා කියන්නෙ වෙන උන් එලල ආපු මාලුදැල් වලින් මාලු උස්සන්න ඔරුව දියත් කරනව වගේ තමා.


තනියම මෙහෙයුම් කටයුතු කරන්න බෑනෙ.මං අණ දෙනකොට වැඩ කරන්න එකෙක් ඕනි නිසා සහයට ඩැනීගෙ පුතාව ගෙන්න ගත්තා.ඊලගට මේ කටයුතු ගැන විශේෂ දැනුමක් තියෙන කෙනෙක් ලගට ගියා.රන් තැබිලි තියාගෙන ගොන් තැබිලි බොන්න ඕනි නෑනෙ.මදුශ් ලගට ගිය මන්ත්‍රී වගේ කිව්ව අඩාගෙන ප්‍රශ්නෙ.ගාස්තු කතා කරගත්තා.

මෙහෙයුම ආරම්භයි. මොන පාතාලෙ උනත් හොදින් කියනවනෙ මුල් දෙවතාව.හොදින් කිව්ව යන්ට මේක ඔබේ තැන නෙවෙයි පින්වත පිටවන්න.මුජබර් රහුමාන්ට කඩු ගැන කියන්නහේ කනකට ගන්නෙ නෑ. 

අන්තරේට උනත් අවම බලය භාවිතාකරන නිසා තීරණය ආයෙම ස්නායක් දෙන්න.ඉබ්බට වතුර ගැහුවා වගේ වතුර කාගෙන යනව.වෙඩි සද්දෙ අහුනොත් පොලීසි උස්සන් යාවි කියල හිතුන නිසා අපි සගවාගෙන උන්න උල් ආයුද භාවිතා කරන්න තිරණය කලා.

ඉබ්බ උනත් ගෑනියෙක් දැක්කාම කට්ට දාල දුවනව කියනව වගේ මෙන්න ගෙනාපු බඩු පැක් කරන් එලි බැස්ස සතුරා.එලියට ඇවිත් අම්මමෝ නැතුව මට දෙස් දෙවල් තියන්න ගත්තෙ.මානවහිමිකම් යනවය, යන්න කිව්වනම් යනවනෙ වෙන උන් දම්මල ගස්සන්න ඕනි නෑය අරකය මේකය. ඒ කතා අහල මගෙ තරහත් නිවිලා.කියන මංගල්ලයක් කියාගන්නය කියල කුඹියෙක්ගෙන් පිටවුනු අධෝවාතයක් තරම්වත් ගණන් නොගෙන අපි ආව එනට.මගෙ මෝඩකම නිස දේවාලෙ ඉහේ කඩන් වැටුන නිසා මං තනි මහන්සියෙන් සේරම පිලිසකර කරගත්තා.

ඔන්න ඔය නස්පැත්තිය නිසයි පහුගිය දොහේ මේ පැත්තෙ කරක්ගන්න ඉස්පාසු නැතුව ගියෙ.


ප.ලි.-- 

අටුවාටීකා ටිප්පනි ගස් කැපිලි පදුරු තැලලි තාර දැමිලි නැතුව කියනවනම් කණට කුරුමිනියෙක් ගියා අයිබොවන්ඩ.පැය 9ක් ඌ එක්ක දැහෙමින් සෙමින් වසල දොස්තර මහත්තයට කියල අයින්කොරගත්තා.


2 comments:

  1. මම මුලින්ම හිතං ආවෙ මේ බලුස්තරයක් ගැන කියෝනව කියල. විලිලැජ්ජයි කලාත්මකයි 😂😂😂

    ReplyDelete